joi, 26 martie 2015

Imaginea, de la camera foto la print

foto Marcel Eremia
“Se știe că fotografia nu poate fi realizată, după îi spune și numele, decât dacă există o lumină care să ”deseneze” ceva. Un corolar al acestei afirmații ar putea fi că o fotografie nu există dacă nu este văzută și pe hârtie, adică printată. Abia atunci o ”vezi” în toată splendoarea ei sau dimpotrivă, o să-i vezi toate defectele posibile.

Câți dintre fotografi nu au avut probleme cu printarea unei fotografii care era văzută într-un fel pe monitor și cu totul altfel atunci când o printăm? Câți nu s-au îngrozit de aprofundarea teoriei din vastul domeniu al gestiunii culorilor, nu au știut de unde să înceapă și mai ales unde să se oprească, când lucrurile stau de fapt mult mai simplu și mai ales la îndemâna și înțelegerea tuturor?

Câți dintre fotografii care-și pregătesc imaginea pentru print, nu au întâmpinat probleme legate de lipsa detaliilor în tonurile închise sau în cele deschise, blamând epoca digitală care-ți limitează domeniul de tonalități față de cel anterior de pe film? De ce și mai ales cum putem atenua această problemă evidentă a aparatelor fotografice digitale? Câți dintre ei nu s-au plictisit de noțiuni confuze de dimensiuni și rezoluții în pixeli, dpi, ppi, lpi, etc-i, rezoluție nativă și aparentă, ton continuu și raster? Știați că de fapt ele sunt simple și chiar ușor de reținut?

Câți dintre fotografi nu sunt sătui de atotcunoscătorul Photoshop/Lightroom ca soluție de convertor raw și nu doresc o alternativă rezonabilă ca preț și facilități și chiar mai performant decât acesta? Celor care vor să scape de sindromul numit Photoshop și tot ce implică acesta le ofer o altă viziune asupra prelucrărilor de imagine, cu siguranță mult mai dorită dar mai puțin cunoscută de mulți. Un program care te poate determina să nu-ți mai achiziționezi obiective foarte scumpe dat fiind faptul că te uimește modul în care îmbunătățește imaginea obținută cu obiective foarte ieftine?

Câți dintre fotografi nu s-au încurcat în gestionarea zecilor de mii, sau chiar sute de mii de cadre, stând neputincioși fiind în fața unor denumiri de tipul img0w0021j3r41.nef, DSC75523.jpg sau chiar imaginefinala10%corectiemagenta_usm150_1_WB6380_Cyan+10%_Level25_Negru-5%.tif?
Există soluții de gestionare simple?

Câți dintre fotografi știu despre diverse tehnologii de printare existente, fiecare cu avantajele și dezavantajele specifice și nu știu care variantă este mai bună pentru o situație sau alta?

Toate aceste întrebări vor avea răspunsuri clare și la obiect, exact pentru orice fotograf, fie că nu are nici cea mai mică idee despre ce este vorba în cele de mai sus, fie că este aparent foarte experimentat în cele descrise. Va fi o provocare pentru mine să găsesc vreun participant care va cunoaște absolut toate informațiile pe care le voi prezenta în cursul/seminarul ținut de mine,  informații și experiențe dobândite de-a lungul a mai mult de 20 de ani de experiență în diverse tehnologii de printare, prelucrări grafice și din domeniul fotografic.

Ești pregătit la o astfel de provocare? Eu sunt!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu