marți, 20 septembrie 2011

Jurnal Vama sub lumini de Oscar 2011 - ziua 3 - Car photography


Atunci cand l-am cunoscut pe Dan Besliu nu mi-au trebuit mai mult de 10 secunde ca sa-mi dau seama ca pasiunea lui e reprezentata de masini. Respira pentru masini, traieste in mijlocul lor, vorbeste despre ele ca si cand ar avea suflet (si fac pariu ca ma va suna si-mi va spune ca ele chiar au un suflet)...pe scurt le iubeste cu toata fiinta lui. Iar atunci cand poti sa combini pasiunea cu job-ul de fotograf nu poate iesi decat ceva bun iar noi am profitat de asta si l-am rugat sa sustina cursul de car photography de la Vama sub lumini de Oscar 2011.
Dimineata a inceput cu un curs de teorie despre ce inseamna fotografierea corecta a unei masini si modul in care orice fotograf trebuie sa descopere si sa arate punctele forte ale acesteia. Cu ajutorul exemplelor practice (editoriale din reviste de specialitate, cele mai multe realizate chiar de Dan), participantii au inteles ca o masina trebuie respectata si privita ca orice model uman; pentru ca numai atunci poti sa extragi din ea tot ce are mai frumos.

Cei 30-40 de participanti (printre care si multe fete, spre surpriza tuturor) au plecat apoi "pe teren", pentru a fotografia cele 2 "fete frumoase, cuminti, fotogenice si cu dotari full-option" avand prenumele Superb si Yeti si un nume de familie celebru - Skoda.


Despre praf, soarele arzator al amiezii si caldura din timpul zilei n-a amintit nimeni; despre rezultatele unei zile de munca au vorbit toti, la final, fericiti. Pentru ca, intr-adevar, e o experienta pe care rar o poti trai la un workshop de fotografie.
Ce-a iesit, va lasam sa vedeti in imaginile de mai jos.







marți, 13 septembrie 2011

Street Photography - Castigatorii street photography

Premiul Special - Roberto Cojan
Locul I - Adrian Voican
Locul II - Radu Fugarescu
Locul III - Irina Bejenaru
Mentiune I - Adela Rusu
Mentiune II - Dragos Barbulescu
Mentiune III - Alecsandra Raluca Dragoi
Mentiune IV - Andrei Cojocaru
Mentiune V - Marius Enache

"Am asteptat un an sa se intample workshopul de fotografie “Vama sub lumini…”. Pentru ca prima editie a conturat o intalnire fericita - prin fotografie, a pasionatilor, a oamenilor sensibili, a iubitorilor Vamii – ingrediente magice care au creat o intamplare memorabila. Oare cum va fi la anul? (o intrebare care persista dupa fiecare editie). Ei bine, “la anul” – aceasta editie, a fost foarte bine, cel putin pe masura asteptarilor. Aceiasi oameni minunati care au polarizat imprejurul lor intreaga energie si forta pozitiva care a dat nastere evenimentului – Andreea si Catalin, au vegheat ca totul sa fie la locul lui. Lectorii au abordat cu pasiune si dedicatie o gama variata de subiecte, de la fotografia de produs la proiecte in cheie libera.
A fost poate un workshop neasteptat de “fotografic”, marea fiind adesea un simplu fundal la orizont, temele fotografice acaparand pe nesimtite timpul petrecut impreuna. Comparativ cu anul trecut – ceva a fost mai bine si chiar am stat sa ma intreb de ce simt asta, unde e detaliul care face diferenta? Ei bine, in fotografie aflam secretul, anul acesta rezultatele participantilor la workshop si felul in care s-au implicat fotografic fiind mult mai consistent. Am simtit ca facem cu totii lucruri impreuna, s-a creat un spirit care a conturat o comunitate unita. Anul trecut s-a conturat o idee, prin zambet si comunicare. Anul acesta s-a facut fotografie, s-au pus intrebari, am fost cu totii mai seriosi (poate prea seriosi?). Tematica abordata a deschis multe alternative de lucru prin prisma metodelor de abordare fotografica diverse. Temele de lucru variate au dat ocazia fiecaruia sa afle ce afinitati are, s-au atins multe subiecte, fotografii au experimentat, au improvizat, au reflectat, au devenit mai constienti de valentele fotografiei. Comunicarea a fost un cuvant cheie, lectorii nepropunandu-si sa tina monologuri ci sa anime participantii in dialoguri deschise, directe, sincere.
A fost din nou “Vama sub lumini…”. Am ramas cu un dor de a revedea grupul, de a fi din nou acolo. Si apoi, vorba aceea : “Oare cum va fi la anul?” - Vlad Eftenie

luni, 12 septembrie 2011

Jurnal Vama sub lumini de Oscar 2011 - ziua 2 - Street photography

...sau despre cum am descoperit toti ce oras interesant este Mangalia.

Luni, 22 august am avut ziua dedicata cursului de street photography. Obositi dupa o noapte de fotografiat prin Vama, ne-am dezmeticit de-abia atunci cand Vlad Eftenie a inceput sa ne arate prin intermediul imaginilor cat de frumoasa si speciala este lumea lui. Spun "lumea lui" pentru ca Vlad vede lucruri pe care noi le observam doar dupa ce au fost surprinse de aparatul de fotografiat si ne intrebam cum de ne-au scapat.









Dupa o prezentare plina de suflet, imagini si cuvinte frumoase, Vlad a lansat si provocarea: partea de hand-on se va face in Mangalia, unde participantii trebuiau sa gaseasca "frumosul din urat". N-am sa ascund faptul ca am asteptat reactia celor prezenti la auzul cuvantului Mangalia iar aceasta a fost pe masura asteptarilor: "De ce Mangalia?", "Ce e atat de interesant acolo" etc.
Cat de frumoasa, amuzanta, serioasa sau interesanta e Mangalia au descoperit cu totii in acea zi, iar la finalul sedintei foto, rezultatele au fost uimitoare, atat pentru noi cat si pentru participanti.
Tot luni, am avut parte si de o prezentare sustinuta de Gabriel Balanescu, recent intors din India.





Pe scurt...o alta zi de curs in care lumea s-a simtit bine...

4K - Vama sub lumini de Oscar - 2011 - Fotografia de noapte

miercuri, 7 septembrie 2011

Jurnal Vama sub lumini de Oscar 2011 - ziua 1 - Fotografie de noapte si 3D



Cum deja au trecut aproape 2 săptămâni de cand s-a terminat workshopul de fotografie din Vama, m-am gândit ca n-ar fi rău să începem sa ne aducem aminte cum a fost (asta pentru cei care au fost prezenți acolo). Cat despre cei care n-au ajuns din diverse motive, sperăm ca imaginile de mai jos să vă facă să veniți anul viitor.




Pe scurt, prima zi oficială de curs (duminică, 21 august)a însemnat fotografie de noapte și introducere în fotografia 3D (ambele cursuri susținute de Cosmin Someșan) și istoria fotografiei susținută de Ozolin Dușa.
În prima parte a zilei au fost prezentate noțiuni de bază despre fotografie și setările aparatului. Orele de teorie aferente acestui tip de fotografiere s-au axat pe folosirea unui timp de expunere suficient de lung în așa fel încât obiectele din imagine care sunt în mișcare să fie redate neclar, în acest fel fiind accentuată ideea de mișcare. Au fost menționate două cazuri de folosire a mișcării în imagine: mișcarea valurilor mării și mișcarea unei surse de lumină.
Orele de practică au început cu fotografierea unei scene iluminată cu surse de lumină continuă Dedolight pe malul Mării Negre, participanții fiind îndrumați să realizeze fotografii folosind un timp lung de expunere pentru a pune mai mult în valoare mișcarea valurilor mării în raport cu stâncile de la mal pentru obținerea efectului de suprafață „lăptoasă” a apei mării.







Pentru iluminarea scenei s-au folosit un număr de 10 surse de lumină continuă Dedolight de 150 W și o sursă de lumină continuă Dedolight de 650 W conectate la un generator aflat sus, pe faleza dintre localitățile Vama Veche și 2 Mai.
Sursele de lumină continuă Dedolight de 150 W au fost îngropate în nisipul de pe mal sau ascunse în spatele stâncilor și orientate spre stâncile din apă. Marele avantaj al acestor surse de lumină este că au un gabarit mic, sunt foarte puternice, se poate modifica foarte fin intensitatea luminoasă, se pot folosi filtre colorate precum și sisteme optice de proiecție pentru o iluminare de precizie. Sursa de lumină continuă de Dedolight de 650 W a fost amplasată pe faleză la o distanță de aproximativ 120 de metri pentru a ilumina valurile din spatele stâncilor și a obține efectul de suprafață „lăptoasă” a apei mării.







Orele de practică au continuat pe tot parcursul nopții în mod liber, iar cei ce au dorit au putut să experimenteze cel de al doilea caz menționat în cadrul teoriei: captarea mișcării unei surse de lumină în cadrul ce se dorea fotografiat, în așa fel încât acea lumină să descrie o formă. Cele două materiale multimedia despre mișcarea unei surse de lumină, prezentate în cadrul teoriei au explicat realizarea de globuri de lumină prin metoda descrisă de fotograful Denis Smith (http://vimeo.com/21338911) precum și reprezentarea luminoasă a semnalului radio a echipamentelor ce folosesc tehnologia „Wi-Fi”, un experiment al studenților de la „Oslo School of Architecture & Design” (http://www.petapixel.com/2011/02/28/light-painting-photos-that-give-a-visual-look-at-wi-fi-signals/. Aceste materiale multimedia pe lângă fotografiile prezentate în cadrul teoriei s-au dorit a fi o sursă de inspirație pentru participanți, un punct de plecare în realizarea de fotografii cât mai creative.









Așa cum spuneam si la începutul acestei postări, o altă partea a zilei a fost reprezentată de introducerea în fotografia 3D, Cosmin Someșan trecând repede prin istoria acestui tip de fotografie (poate nu știați dar primele imagini 3D au fost făcute in secolul 18) și realizând pe loc o fotografie 3D cu participanții la workshop. Și pentru că cel mai bine exemplifici arătând imagini, Cosmin Someșan a expus in cadrul unui vernisaj 15 imagini 3D care au fost foarte apreciate de cei prezenți.








Seara s-a terminat cu Ozolin Dușa care a prezentat pe scurt istoria fotografiei în România și o serie de diaporame realizate cu fotografiile celor mai mari fotografi români.



Infrigurați, obosiți dar fericiți ne-am retras pe la casele noastre, gata pentru o noua zi.





PS Fotografiile câștigătoare pot fi văzute în postarea anterioară.