vineri, 6 septembrie 2013

... si eu va iubesc

Cumva ma gandesc ca am avut un mare noroc cu problemele legate de Rosia Montana si cainii vagabonzi. Asta pentru ca toata lumea este preocupata sa comenteze, sa dea like sau sa dea cate un share diverselor postari. In general sa "lupte" din spatele ecranului. Camp de batalie : Facebook. Asa am scapat de cei care lupta cu VSLO (probabil pentru o perioada definita). Nu pot insa sa ma opresc in a face asocieri intre acesti luptatori si constat din nou ca am noroc. Unii urasc proiectul Rosia Montana. Dau cate un share la diverse fotografii aparute pe Fb si au comentarii care mai de care mai triviale. Interesant. Si eu sunt impotriva. Dar eu am fost acolo. Am vazut. Am vorbit cu oamenii. Am inteles ce se intampla (n-am sa spun ca inteleg si ce se intampla la nivel politic, asta este o alta problema). Sunt total impotriva proiectului. N-am dat share, n-am dat like. Am semnat doar o petitie. Am fost la Universitate (fara aparatul foto). Lucruri normale, cred, pentru cineva care exprima o opinie. Ei bine, cam asa se intampla si cu festivalul nostru. "Luptatorii" in general n-au curaj sa faca niciun comentariu direct. Sunt insa extrem de activi atunci cand cineva face orice referire la un eveniment petrecut in Vama. Oricare ar fi el. Atunci sa te tii... Sincer nu am luat niciodata in seama aceste comentarii chiar daca la unele dintre ele am considerat ca un raspuns din partea mea ar clarifica unele lucruri. Cainii vagabonzi: unii ii urasc, altii ii iubesc. Pe FB: activitate maxima. Domnite dragute care folosesc un limbaj incredibil pentru a exprima diverse opinii. Domni intelectuali care rivalizeaza in epitete cu "samantarii" de prin parcuri. Eu ce sa zic: am un copil si un catel. Pe care sa-l omor? Dar sa lasam asta. Am cateva mesaje catre toti "admiratorii" mei (si evident ai festivalului cu care de altfel ma identific 100%): Este extrem de greu sa creezi si incredibil de usor sa copiezi. Deci, incercati sa creati. Este un eveniment gratuit. Mesaj pentru toti cei care fac diverse activitati platite: nu intrati in panica! Un procent extrem de mare dintre cei care vin la VSLO, cauta mai apoi un loc unde sa se specializeze si ajung la voi. Ca urmare daca veti face o teorie intreaga despre cat de naspa e la Vama este posibil sa-i pierdeti de clienti. Eu nu ma consider un fotograf bun. Dupa experientele avute cu lectorii din Vama imi dau seama ca am multe de invatat. Ca urmare nu mi-as permite sa fac aprecieri idioate la adresa unor fotografi clasificati la nivel mondial ca fiind in top 3 pe anumite specializari. Cred ca diferenta dintre a avea 150 de like-uri pe FB la o fotografie si a avea un BPA sau Emmy ar trebui sa creeze o oarecare opreliste in a improsca cu noroi. Prezenta voastra la Vama Veche in timpul festivalului ar fi benefica pentru toti. Eu nu as mai consuma energie incercand sa raspund tuturor, iar voi, intr-un final, ati intelege fenomenul si ati putea comenta in cunostinta de cauza. Imi cer scuze tuturor celor pe care ii respectam, urmaream si apreciam dar nu o mai pot face. Practic au distrus imaginea pe care o aveam despre ei prin cateva comment-uri de neam prost si total neavizate. Am sa-mi permit sa le multumesc (si in numele vostru) tuturor celor care au facut eforturi incredibile sa avem editia a 4a a Festivalului de fotografie si film "Vama sub lumini de Oscar". Am sa-mi permit sa le multumesc si celor peste 370 de oameni prezenti acolo: participanti, lectori, organizatori, Tasha si inca vreo cativa. Nu pentru ceva in mod special. Vreau doar sa le multumesc. Iar pentru voi: ....si eu va iubesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu