luni, 17 iulie 2017

VSLO – The last (front)year sau de ce ar trebui sa fii prezent anul asta la Vama


 De ani de zile primesc aceeasi intrebare: cum a aparut VSLO? De ani de zile raspund cu aceeasi poveste, adevarata de altfel, despre cativa prieteni care au devenit lectori (sau invers), despre cum au crezut ca suntem nebuni, despre cum nu se putea, despre cum s-a putut pana la urma si despre emotiile primei zile.
Realitatea este asta dar ea se poate exprima altfel. Mult mai scurt si mult mai adanc. Cum a aparut VSLO? Ridicandu-ne sufletele la nivelul ochilor si aruncandu-le spre voi. Voi, cei care ati fost macar odata prezenti la festival. Am facut asta neconditionat si cu incredere. Cu dragoste si cu dorinta. Cu stiinta si cu frica. Riscand tot. Dar merita? Merita! O, da! Merita pe deplin! Sau asta am crezut multa vreme si cu asta am trait in inima, in ultimii 8 ani.
”Un altfel de festival”  - atunci cand am declarat asta facusem o analiza amanuntita legata de tot ce se intampla la VSLO. Este un festival total ALTFEL. Pentru ca atunci cand vorbim despre participanti le spunem ALTFEL: oameni sau prieteni, pentru ca atunci cand vorbim despre lectori le spunem ALTFEL: invatatori sau prieteni, pentru ca atunci cand vorbim de sponsori le spunem ALTFEL: parteneri sau prieteni, pentru ca atunci cand vorbim de echipa de organizare le spunem ALTFEL: ajutoare de baza sau prieteni. Pentru ca toti suntem prieteni si formam o comunitate uriasa. O comunitate recunoscuta. O comunitate importanta. O comunitatea ALTFEL. Comunitatea VSLO.

Dar merita? 364 de zile pe an muncim pentru noi si ne facem viata asa cum vrem. Birou, afaceri, bani, concedii (sau nu), distractie, lucruri lumesti. 1 zi pe an” ne-am gandit sa facem ceva pentru altcineva. Doar pentru ca vrem. Doar pentru ca putem. Doar pentru ca noi meritam. Doar pentru ca altcineva merita (sau nu). Acea „zi” este pentru noi acea saptamana si ceva de VSLO. Da! Merita!
Nu ne-am gandit niciodata sa cerem ceva la schimb, nu ne-am gandit niciodata ca toata munca ne „consuma”, nu ne-am gandit niciodata ca meritam si noi ceva si ce este total neasteptat: nu ne-am gandit niciodata ca dupa toata munca si eforturile noastre primim de la „prieteni” flori vestejite, cadouri deschise, „buna dimineata” in loc de „buna seara”, pe scurt lucruri urate si diferite de ceea ce ar trebui sa fie. Nu sunt prieteni adevarati. Stim asta! Sunt doar acei prieteni care trag de tine, care vor la nesfarsit, care au convingerea ca li se cuvine tot, care uita sa te roage, care profita, care primesc fara sa multumeasca si care la final iti spun ca le esti dator. Stiu ca aveti si voi amici de astia.
Si acum ma intorc la intrebarea pe care mi-am pus-o de multe ori in ultimii ani: Merita?

Pana reusesc sa gasesc singur un raspuns, vreau sa dau un sfat celor care au participat anii trecuti la VSLO si stiu ce insemana acest festival ALTFEL, celor care nu au fost niciodata dar au auzit ca lucrurile sunt incredibile, ca sunt ALTFEL dar si celor care nu au auzit niciodata nimic dar care au sansa sa inteleaga anul asta de ce ALTFEL: incercati sa nu ratati participarea de anul asta de la VSLO!
Pentru voi merita? Da, merita pe deplin! De ce sa participati neaparat anul asta?  Pentru ca la anul va fi totul ALTFEL: posibil sa schimbam sistemul, locul, perioada....inca discutam, inca analizam. Mai multe am sa stiu dupa ce gasesc raspuns la intrebarea de care vorbeam mai sus.
Nu ratati VSLO 2017! Cel mai important eveniment! Cea mai importanta intalnire! 
Sunt Catalin si (inca) sunt dependent de VSLO!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu