vineri, 3 iunie 2011

O istorie a fotografiei cu Ozolin Dusa - "Vama sub Lumini de Oscar" editia II

1.Nicu Dan Gelep
"La 1 iulie 1948 m-am angajat ca pictor executant la Teatrul Național din Craiova unde și tatăl meu lucra ca peruchier și unde în aceeași meserie lucrase și bunicul meu, fiind al treilea membru al familiei Gelep care am slujit acest teatru.
În anul 1954 am fost avansat ca scenograf asistent, funcție din care am ieșit la pensie la 20 mai 1980.
În toți acești ani m-a atras arta fotografică și ca autodidact am început s-o practic în laboratorul pus la dispoziția mea, începând cu anul 1957, de către conducerea teatrului.
Încet, încet, mă specializez în această artă și încep să particip cu lucrări maimai întâi la Saloanele din țară și apoi la cele internaționale, astfel încât în anul 1966 iau primul meu premiu internațional la Stuttgart, cu lucrarea ”Curiozitate”.
În urma reușitelor mele la Saloanele internaționale sunt distins în anul 1971
cu titlul de ”Artist al Federației Internaționale de Artă Fotografică (AFIAP),
iar în anul 1988 cu titlul de ”Excelență a Federației Internaționale de Artă Fotografică (EFIAP).
Sunt primit ca membru al ”Federației Naționale a Societăților Fotografice din Franța”
Am obținut 21 de premii și medalii internaționale printre care și medalia de aur la Singapore (1982), una dintre cele mai prestigioase medalii...”

2. Gheorghe Lăzăroiu
„Gheorghe Lăzăroiu, 1930-2005
- peste 50 de expoziții personale în țară și în străinătate.
- Peste 1500 de fotografii acceptate la saloanele interne și internaționale, cu
peste 150 de premii, dintre care 30 de mari trofee internaționale.
- „Artist” și „Excelence” al Federației Internaționale de Artă Fotografică
(FIAP) și membru al Societății Fotografice din America (PSA), membru de
onoare al Sociatății Fotografice din Pakistan (FPSG), al Fotoclubului „Blick”
din Plovdiv, membru al Asociației Artiștilor Fotografi din România și membru
de onoare al celor mai importante fotocluburi din țară.
- Prezent, printre altele, în „Enciclopedie internationale des photographes de
1839 a nos jours” editată în Elveția, „Best of show” editat la Islamabad,
„Histoires d'oeufs” editată în Elveția, „Personalități române și faptele lor”
vol IX.
- A înființat și condus, timp de zece ani, clasa de Artă fotografică a Școlii
Populare de Artă din Sibiu, a înființat și condus Fotoclubul „Orizont” până în
2003, a organizat și a participat la numeroase cursuri, conferințe,
simpozioane, jurizări, întâlniri fotografice naționale și internaționale.
- A organizat nouă Saloane Internaționale de Fotografie la Sibiu.
- În 2004, Poșta franceză îi editează, ca timbru poștal, lucrarea „Prego segnor,
prego”...”

3. Victor Boldâr
Încă în viață, voi prezenta imagini și o diaporamă intitulată ”35” cu imagini făcute în anul 1975 la vizita lui Henri Cartier Bresson și a lui Martina Franke în România!!!

4. Gheorghe Rizeanu

5. David Friedmann

6. Vasile Dorolți,
încă în viață, Diaporamele Rezistenței: Scrumbia, Ultima noapte pe Atlantida, Enigmaticii părinți.

7.Școala clujeană de Diaporame – Fotoclubul ”Universitatea” (Mircea Albu)

8. O selecție de imagini aparținând artiștilor fotografi din perioada 1970 – 2000

9. Jozsef Marx

10. Aurel Mihailopol

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu