joi, 20 iulie 2017

Jurnal de prefestival. Modulul de fotografie. Partea I

Un jurnal, ca orice jurnal se scrie in general atunci cand ti s-au intamplat lucrurile. Atunci cand esti coplesit de emotiile intamplarilor traite.
In cazul de fata puteti fi martorii unor lucruri care inca nu s-au intamplat dar pe care eu le-am trait deja de cateva ori si care se vor intampla anul acesta la VSLO. Suna alandala probabil, dar eu asa sunt: imi imaginez fiecare din evenimentele care compun festivalul de la cap la coada. Le vad, le simt si le construiesc.

Astazi am sa va povestesc cate ceva despre fotografie. Nu tot. Puteti vedea ce vad eu, dar ca sa simtiti cu adevarat trebuie sa fiti  prezenti acolo.




Asadar, am sa incep cu partea de cursuri si il aleg primul pe Vlad Eftenie. Nu are niciun numar pe tricou. Alegerea este aleatorie. Ma intorc. Cursul lui Vlad este magic. Asta pentru ca Vlad stie. Mult. Foarte mult. Intelege. Mult. Foarte mult. Si mai ales ... vede. Vede altfel, vede tot. Tot ce vedem noi plus inca ceva. Cursul lui este magic. Din experienta mea poate vorbi 3 ore fara ca cineva sa simta trecerea timpului. Anul asta are doar 1 ora jumatate dupa care voi aparea eu cu ceasul J 
Dupa curs mergeti cu el la partea practica. Este tot timpul vesel, tot timpul dispus sa te ajute, sa-ti raspunda la intrebari si este de o politete incredibila. Continui sa cred ca el a gresit timpul in care traieste si trebuia sa fie un domn onorabil pe la 1900. Cursul lui Vlad este magic. Vlad este magic.









Cristi Crisbasan si fotografia de nud. Cristi este un om cu un curaj real. Un om care isi sutine teoriile si intotdeauna cu argumente puternice. Un om care citeste mult si de la care poti afla un million de lucruri. Intotdeuna sta de vorba cu toata lumea. Totul este sa-l intrebi ce vrei sa afli. Asta pentru ca cei care vin la cursul lui nu sunt participanti ci ii sunt prieteni. Daca va fi nevoie insa, va explica tare si raspicat modul in care trebuie respectat modelul de nud. Va va face cunostinta si vă va taxa daca uitati de respect si de reguli. Recunosc ca sunt tot timpul speriat de partea practica. Asta pentru ca ideile lui sunt …altfel. De aceea la cursul de nud nu te poti plictisi. Anul acest va fi din nou prezenta Ivanna drept model. Ivanna care a facut un spectacol incredibil anul trecut pe post de DJ. Sau pe post de model nud. De fapt pe post de DJ nud. Va fi spectacol anul asta? Da. Va fi spectaculos? Da. Am in minte un pic mai mult ca anul trecut? Evident!





Chris Suspect. Il voi cunoaste si eu odata cu voi. Am ceva emotii. Am schimbat insa cateva emailuri si o sumedenie de mesaje. Omul este incredibil! Stie multe si este gata sa impartaseasca. Un american tipic, crescut intr-o societate civilizata si toleranta. Si cum americanii sunt total diferiti de europeni intotdeuna intalnirea cu ei este o experienta. Cel putin pentru mine. Proiectul lui cu fotografierea cluburilor punk este incredibil mai ales ca este un proiect cu intindere pe multi ani. Momentele surprinse de el, pe care noi le vom printa intr-o mini expozitie, au niste povesti foarte interesante. Foarte interesant pentru mine este si proiectul cu miscarile de strada dupa venirea lui Trump. Un subiect de actualitate pe care l-am vazut la televizor dar de care nu prea stiu nimic. Ce poate fi mai misto decat povestirea acestor momente de cineva care a fost in mijlocul protestatarilor, a stat cu ei de vorba si i-a fotografiat. 
Nu in ultimul rand vreau sa stiu mai multe despre cum vede el fotografia de strada, si asta o sa puteti vedea si voi la cursul lui. Din nou stilul american este total diferit de cel european si aici vorbesc de scoala de imagine in general si de cea de fotografie in particular. Sfat: daca aveti ocazia sa interactionati cu oameni in asemenea pozitii nu ezitati nicio secunda! Eu sigur voi sta cu el cateva seri la bere si vorba.







Andrei Ciobica. Ma sperie un pic anul asta pentru ca mi-a propus un curs de fotografie de motorsport. Masini 4x4, chestii, socoteli. La inceput speram ca sunt niste masini mici cu telecomanda. Asta pentru ca la cursul anterior de motociclism,  cel de anul tre ut, unde ma gandeam ca voi vedea niste motociclisti suparati, a venit cu niste copii… Dar nu orice copii ci campionii Romaniei la categoria lor de varsta. Cautati pe pagina de Istorie VSLO sa va faceti o idee despre ce spectacol am avut. Ceva incredibil! Ei bine anul asta vrea sa vina cu niste monstri de masini! Problemele mele: cauta un camp unde sa putem face asta, asigura-te ca toate masurile de siguranta vor fi respectate. Am rezolvat impreuna cu Andrei si una si alta. Ramane sa vedem daca aveti curaj si evident daca va place.






Marian Sterea. Marian Sterea. Marian Sterea. Stiu ca as putea scrie o gramada de pagini despre el. Dar mai este necesar? Desi am fost la cateva cursuri de-ale lui, de fiecare data am invatat altceva. Niciodata nu a facut rabat la informatie. Niciodata nu s-a gandit ca preda unor oameni o metoda de fotografiere iar acei oameni devin concurentii lui. Niciodata. Intotdeauna este plin la cursul lui. Foarte multi fotografi isi castiga existenta din fotografia de nunta si atunci este normal sa existe mai multi doritori de informatii. Intotdeauna a trebuit sa fac ordine la cursul lui. Anul asta nu o voi face. Pentru ca nu mai pot. Asta nu inseamna ca nu va fi ordine J Din contra. Sunt sigur ca va fi mult mai bine asta pentru ca eu intotdeuna …am mai lasat putin, putin de la mine si de fiecare data am fost “incalecat”. Marian Sterea...De obicei cand auzi numele lui si ai cat de cat legatura cu fotografia de nunta, primele propozitii pe care le spui cand vezi un cadru nou sunt "ba esti prost, ce cadru a facut mămicăăăă", "cum le vede, bai nene?"
Propozitiile sunt reale si le-am auzit cu urechile mele. Daca nu le auzeam la ei, le spuneam eu oricum :)





Daca vreti sa va inscrieti puteti accesa acest link: INSCRIERE VSLO



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu